۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
سدهای «قیزقلعه‌سی» و «خداآفرین» به زودی افتتاح می‌شوند
سخنگوی طرح‌های ملی آب:

سدهای «قیزقلعه‌سی» و «خداآفرین» به زودی افتتاح می‌شوند

سخنگوی طرح‌های ملی آب گفت: سدهای «قیزقلعه‌سی» و «خداآفرین» به زودی و با حضور مقامات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح می‌شوند.

به گزارش بازار، عیسی بزرگ‌زاده امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) در نشست خبری با بیان اینکه اجرای این نوع طرح‌ها دوستی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را تقویت می‌کند، گفت: در تمام کشورها مناطق مرزی گاهی با کم توسعه یافتگی مواجه می‌شوند و وظیفه دولتهاست که خسارت این کم توسعه یافتگی را جبران کنند.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در مناطق مرزی کشور افزود: طرح‌هایی نظیر سد «قیزقلعه‌سی» و «خداآفرین» تلاش می‌کنند تا با استحصال فرصت‌های مشترک بین کشورهای دو طرف رودخانه، زمینه‌های توسعه و رفع فقر و اشتغالزایی را برای مردم منطقه فراهم کنند.

سخنگوی طرح‌های ملی آب بیان کرد: این سدها علاوه بر تولید انرژی پاک از منابع آبی و انرژی برقآبی، موجب تأمین برق پایدار منطقه می‌شوند.

بزرگ‌زاده با بیان اینکه طراحی و اجرای این طرح بزرگ توسط مهندسان توانمند ایرانی صورت گرفته است، تصریح کرد: باتوجه به شبکه‌های مدرنی که در پایین دست توسعه داده شده، با افتتاح این دو سد، حداکثر بهره وری از منابع آب صورت می‌گیرد، همچنین صنایع پسین صنعتی و کشاورزی هم توسعه داده می‌شود.

سخنگوی طرح‌های ملی آب گفت: این طرح در نخستین گام حدود ۴۰ هزار نفر تولید اشتغال می‌کند و به زودی با حضور مقامات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح می‌شوند.

کد خبر: ۲۸۷٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha