۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
رتبه نخست یزد در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی
مدیرکل کار یزد اعلام کرد؛

رتبه نخست یزد در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

یزد- مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی یزد گفت: با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یزد در صدر جدول به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته در سامانه رصد ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر ایجاد اشتغال بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ برای ۲۸ هزار و ۲۰۱ نفر اشتغال در استان یزد ایجاد شده و اطلاعات آنها در سامانه رصد ثبت شده است.

فلاحتی با بیان اینکه از این تعداد به کارگماری ۴ هزار و ۸۹۱ نفر از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده اند افزود: درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ثبت شده در سامانه رصد نسبت به کل ثبت نام شدگان در استان یزد ۱۷.۳۴ درصد است.

وی گفت: استان سمنان و کرمان به ترتیب با ثبت ۱۵/۸۰ و ۱۵/۵۰ درصد بعد از استان یزد، جایگاه دوم و سوم را در زمینه ثبت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ثبت شده این استان‌ها در سامانه رصد کسب کردند.

فلاحتی ادامه داد: عزم دولت در سال جاری، افزایش ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و فراهم آوردن زمینه اشتغال آنها است. در سال پیش رو سمت و سوی اهداف دولت، تحقق حدود ۳۸ درصدی از تعهد اشتغال استانها به سمت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دولت درصدد افزایش آمار اشتغال این گروه است.

فلاحتی اضافه کرد: سهم استان یزد نیز در این بخش از میزان بیش از ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر تعهد اشتغال در سال جاری، ایجاد اشتغال برای حدود۶ هزار و ۸۰۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی می باشد. به امید خدا درصدد هستیم با همکاری همه دستگاههای متولی اشتغال، این عدد را تا پایان سال محقق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ استان یزد به صورت داوطلبانه متعهد شده است که قریب ۷ هزار شغل از تعهد اشتغال استان را به فارغ التحصیلان اختصاص دهد تا تمرکز دستگاه های اجرایی استان بیش از قبل به اشتغال فارغ التحصیلان باشد.

فلاحتی یادآور شد: در سال گذشته مجموع میزان تعهد اشتغال در کشور یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ نفر بوده است که بیش از تعهد به میزان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۱۲ نفر در این سال اشتغال ثبت شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ثبت اشتغال ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر، بیش از ۱۲ درصد از مجموع اشتغال‌های ثبت شده را تشکیل دادند.

کد خبر: ۲۸۷٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha